Faglig koordinator til sagsbehandlerteam i Projekttilskud

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Arbejder du effektivt, struktureret og løsningsorienteret? Brænder du for at sikre et driftsoverblik for kompetente sagsbehandlere og kan du sideløbende håndtere projektforløb, der implementerer effektive og kvalitetssikre processer? Så er du måske vores nye faglige koordinator og projektleder i Team LDP Tilskud.

Fra EU-regler til effekt i landbruget
I Team LDP Tilskud administrerer vi EU-projektstøtte til landmænd, gartnerier og planteskoler under Landdistriktsprogrammet. Vi administrerer ordningerne under EU-programmet ved at give tilsagn om projektstøtte samt udbetale projektstøtte ud fra en række regler, kriterier og forpligtelser. På den måde medvirker vi til, at Landdistriktsprogrammet i praksis lever op til sine formål om at fremme eksempelvis økologi, bæredygtighed eller dyrevelfærd.

Team LDP Tilskud er et sagsbehandlingsteam med 26 medarbejdere, hvor der sker både automatisk samt manuel sagsbehandling. Ud over selve sagsbehandlingen følger en lang række driftsopgaver, som alle er relaterede til teamets kerneopgave; sagsbehandling. Teamet varetager eksempelvis klagesager, genoptagelsessager, sager hvor ansøger er konkurs, og sager med uregelmæssigheder, der kan være tegn på svig med tilskudsmidler. Derudover gennemføres der i teamet flere revisioner årligt, og teamet medvirker aktivt til udvikling og opsætning af nye projektstøtteordninger under Landdistriktsprogrammet.

Mange bolde at have styr på
Der er med andre ord mange forskellige driftsopgaver og faglige afklaringer i teamet, der er brug for at have styr på, således at de bliver håndteret rettidigt og i en god kvalitet. Vi har derfor brug for en faglig koordinator, som både kan understøtte sagsbehandlerne i deres daglige arbejde, koordinere på tværs i værdikæden samt bistå teamlederen i at have overblikket og igangsætte diverse driftsopgaver i teamet. Du skal have fokus på den løbende daglige drift i teamet samt medvirke til at pege på mere langsigtede udviklingspotentialer, der udspringer af praktisk erfaring omkring, hvad der fungerer og ikke fungerer. Ideer fra sagsbehandlerne samt andre interessenter skal inddrages i din rolle som teamets projektleder, hvor fokus skal være på systematisk at sikre og implementere nye overordnede tiltag og optimerede processer, der øger effektivitet og kvalitet.

Som faglig koordinator og projektleder er det centralt, at du arbejder systematisk og struktureret, og at du trives med at have mange bolde i luften. Det kræver ligeledes en god forståelse for, hvad sagsbehandlingen rent faktisk går ud på, og hvor du skal springe ind og bidrage til, at teamet når de fastsatte mål ift. rettidighed og kvalitet. Ud over det driftsmæssige perspektiv er det ligeledes essentielt, at du mestrer det tværgående samarbejde, involverer projektdeltagere, formidler resultater, afrapporterer til ledelse og evt. til Direktion. Du skal formå at skabe resultater via tæt samspil med kolleger i værdikæden. Du forstår balancen imellem at have et ansøgerfokus samt være en offentlig embedsmand, hvor en række vilkår og rammer for arbejdet er givet på forhånd.

Om dig
Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse og erfaring fra en politisk styret organisation og også gerne erfaring med offentlig administration. Derudover ser vi gerne, at du har minimum har 2 års erfaring i projektledelse. Du er en holdspiller og motiveres af at du sammen med dine kolleger kommer effektivt og sikkert i mål med teamets arbejdsopgaver. Du er resultatorienteret, men vigtigst af alt er, at du har den rette indstilling og mestrer det gode samarbejde på tværs af teamet enheden og styrelsen.

Som faglig koordinator og projektleder i Team LDP Tilskud skal du:

  • Formå at dykke ned i de faglige detaljer, således at du kan give sparring til den enkelte sagsbehandlere på bla. partshøringer, afgørelser og klagesager
  • Kunne forenkle komplekse problemstillinger og evne at videreformidle klart, både mundtligt og skriftligt
  • Understøtte fremdriften i sagsbehandling, herunder opfølgning og deltage i planlægning af sagsbehandlingen
  • Oparbejde en god fornemmelse af, hvor du skal bidrage til, at teamet når sin samlede portefølje af driftsopgaver og udviklingsopgaver
  • Kunne skrive sager i forbindelse med direktions- og ministerbetjening
  • Udarbejde ad hoc analyser med henblik på fremdrift, udviklingspotentialer osv.
  • Sammen med teamlederen have en løbende og tæt dialog omkring ovenstående driftsopgaver og udviklingsopgaver med fokus på at sikre den rigtige prioritering og fremdrift i teamet.
Du får en hverdag med mange samarbejdsflader i styrelsen i hele landet. Det giver dig stor faglig indsigt og gode muligheder for at udvikle dig og lære nyt. Og vigtigst af alt får du en hverdag, hvor vi har engagement, ambitioner og fart på, men hvor vi også prioriterer, at det skal være sjovt at gå på arbejde.

Velkommen til Projekttilskud – vi mestrer balancen mellem lovgivning, landbrugsfaglighed og ansøger fokus
Projekttilskud i Augustenborg består af 60 engagerede medarbejdere fordelt på 3 teams. I Projekttilskud udbetaler vi projektstøtte til blandt andet til landmænd men også til erhvervsudviklingsprojekter samt andre formål. Vi arbejder målrettet på at give ansøgerne projektstøtte til tiden og i rette kvalitet. Vi lægger derfor vægt på at være fagligt stærke og videndele med hinanden. Sidst men ikke mindst vægter vi trivsel og arbejdsglæde højt – vi er kendetegnet ved en åben og ærlig omgangsform med humor og respekt for den enkelte.

Ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat som specialkonsulent i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten.

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri med tilhørende institutioner og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Augustenborg Slot 3, 6440 Augustenborg.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Kontakt
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Lene Sørensen på telefon 93 59 73 16, mail lens@lbst.dk

Du kan læse mere om Landbrugsstyrelsen på vores hjemmeside www.lbst.dk

Ansøgning
Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. CV, eksamensbevis og evt. referencer online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg stilling”) senest mandag den 1. april 2024.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 15 i Augustenborg.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade , 1602 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6014598

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet