Ydelsessagsbehandlere til Ydelse i Jobcenter Sønderborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi har 2 ledige stillinger i Ydelsesteamet.

Ydelsesteamet består af 25 medarbejdere, fordelt på 4 teams plus en økonomisk rådgiver.

De ledige stillinger er organiseret i sagsteamet og ønskes besat pr. 1. september 2023.

Ydelsesteamet er en myndighedsafdeling, hvor høj faglighed og god service er i fokus. Vi arbejder med økonomi og mennesker og derfor er det vigtigt, at du har flair for tal, er systematisk og ønsker at yde en god service over for vores borgere.  
 

Om jobbet

Som sagsbehandler i sagsteamet varetager du din egen sagsstamme, hvor du har ansvaret for opfølgning på løbende ydelser, som udbetales jf. Aktivloven. Vi arbejder hovedsageligt i KY (Kommunernes Ydelsessystem) som har integration til over 50 andre interne og eksterne systemer. Vi håndterer mange forskellige typer opgaver, som knytter sig til borgernes ydelser.

Vi træffer afgørelser om bl.a. sanktioner og fradrag af indtægter, administration af udgifter m.m.

Vi forvalter kompleks lovgivning, hvilket vi synes er rigtig spændende og vi ønsker, at træffe de korrekte afgørelser, hvorfor vi løbende er i dialog med relevante samarbejdspartnere om området. Det kan være kommunens egne jurister, Ankestyrelsen, eksterne undervisere mm.

Vores primære kontakt til borgerne foregår telefonisk, men vi deltager også i møder hos jobrådgivere, såfremt der er behov for det.

 

Hvem er vi

Arbejdsmarkedsafdelingen er en datadrevet organisation og vi har altid fokus på, at gøre mere af det der virker. Vi arbejder over hele linjen målrettet og resultatorienteret med vores indsats, og vi lægger vægt på at forbinde gældende lovgivning med høj faglighed, udvikling og gode resultater. Vi varetager hele beskæftigelses- og integrationsindsatsen i Sønderborg Kommune, og har fokus på at udvikle en tværfaglig og sammenhængende indsats, der har sigte på, at øge borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet.

Ydelse ser sig selv som en vigtig aktør i den beskæftigelsesrettede indsats. Vi tror på, at et godt samarbejde med borgere og samarbejdspartnere kan være med til at bringe borgere på ydelse tættere på arbejdsmarkedet.
Derfor er det vigtigt for os, at vi kommunikerer på en måde, som alle kan forstå og at vi formår at formidle kompliceret lovgivning på en let forståelig måde, både på skrift og i tale. 
 

Vi tilbyder:

  • En god oplæring
  • Et spændende job, som løbende ændrer sig i takt med opgaveløsningen i afdelingen
  • Fagligt dygtige kolleger
  • Mulighed for at arbejde med tværfaglige sammenhænge omkring den helhedsorienterede beskæftigelsesindsats
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • En tydelig ledelse, der arbejder for en åben kultur, hvor trivsel og effektiv opgaveløsning står højt på dagsordenen

 

Vi forventer, at du: 

  • Har en kontoruddannelse med speciale i administration, finansøkonom eller lignende
  • Har kendskab til generel sagsbehandling, partshøringer, afgørelser, klagesagsbehandling
  • Har en struktureret tilgang til opgaveløsningen og er proaktiv
  • Kan og vil arbejde tæt sammen med kollegaer, faglig koordinator og ledelse
  • Er en stærk formidler med gode kommunikative evner både i skrift og tale
  • Kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Har lyst til at være en del af en afdeling i konstant udvikling og med stor bevågenhed fra politikere, medier og borgere

 

Vil du vide mere:

Du kan læse mere om Sønderborg Kommune samt beskæftigelses- og integrationsområdet på www.sonderborgkommune.dk.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Annika Cording, 2790 5215 eller acan@sonderborg.dk

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingerne er begge to faste stillinger på fuldtid og med tiltrædelse 1. september 2023 eller hurtigst muligt derefter. Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst på området.

 

Ansættelsesprocedure:

Der er ansøgningsfrist den 6. juni 2023. Vi forventer at holde samtaler den 13. juni 2023.

 

 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=fa6a61f2)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Rådhustorvet, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=fa6a61f2&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841572

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet